Популярни публикации

четвъртък, 20 февруари 2014 г.

Козунак с кисело мляко





Козунак може да се направи и с кисело мляко. Преди време, ровейки се за интересна рецепта попаднах на тази с кисело мляко от блога на Роси .  Обичам да изпробвам всяка нова рецепта, която ме впечатли, тази ми стана интересна заради киселото мляко и след като миналата седмица изпробвах козунак без месене , реших да опитам и този с киселото мляко. И ето козунака вече е факт ;)

Необходими продукти:

2 яйца и 1 белтък ( жълтъка +1с.л олио +1 с. л прясно мляко използваме за намазване )
30 г прясна мая
200 г кисело мляко ( сложих цедено, такова имах в къщи)
150 г захар
кората от 1 лимон
кората от 1 портокал
70 г масло
40 мл олио
1 ванилия
50 мл уиски( добавих от мен, в оригинала няма)
около 700 г брашно( зависи от яйцата и гъстотата на киселото мляко)
Трябва да се получи меко тесто ( колкото меката част на ухото)  
Разбъркайте яйцата и захарта, докато се стопят кристалите.
Разбъркайте маята с киселото мляко и я добавете към яйцата. За пръв път сложих маята без да я активирам и нямах никакъв проблем с втасването. Добавете настърганите кори от цитрусите, ванилията, алкохола и започнете да добавяте по малко от брашното, докато получите меко тесто. След това смесете стопеното масло и олиото и внимателно добавяйте на части и омесвайте, докато тестото  поеме цялата мазнина. Покрийте с прозрачно фолио и оставете, докато тестото увеличи обема си три пъти. Аз имах излизане за около 2 часа и оставих тестото в леко затоплена и изключена фурна.  После следва приятната част, да оформите вашите козунаци с плънка по  желание. Аз използвах сладко от череши, течен шоколад, локум и  орехи. Оставете да втасат, на мен ми отне около 45 мин в загрята на 50 градуса фурна. Готовите втасали козунаци намажете с отделения жълтък. Поръсете с кристална захар, сусам или белени бадеми. 
Печете  на 170 градуса за около 35-40 мин. или до суха клечка. Времето за изпичане зависи от големината на козунаците. От това тесто направих два козунака. Единия с размер 20 см във формата с откопчаващото дъно и другия във форма за кекс 15/25 см. При необходимост покрийте с алуминиево фолио.
Оставете да изстинат на решетка.




Да ви е сладко!

Няма коментари: